דלקת חניכיים

מחקרים מראים כי ליותר מ75% מהאוכלוסייה יש חניכיים כואבות/מדממות במהלך צחצוח שיניים או בזמן לעיסה, נפיחות או חשיפת שיניים ארוכה מבעבר, רגישות לחום וקור בשיניים או בחניכיים, ריח ואו טעם רע בפה שלא עוברים גם לאחר הצחצוח ולא קשורים למזון /לקיבה- או במילים אחרות סובלים מדלקת חניכיים ברמות שונות.

מחקרים מראים כי ליותר מ75% מהאוכלוסייה יש חניכיים כואבות/מדממות במהלך צחצוח שיניים או בזמן לעיסה, נפיחות או חשיפת שיניים ארוכה מבעבר, רגישות לחום וקור בשיניים או בחניכיים,  ריח ואו טעם רע בפה שלא עוברים גם לאחר הצחצוח ולא קשורים למזון /לקיבה- או במילים אחרות סובלים מדלקת חניכיים ברמות שונות.
המשמעות היא שלאותה אוכלוסייה יש כאבים או סבל בחניכיים שניתן היה למנוע באמצעות אבחון מוקדם וטיפול נכון.
מעבר לתופעות שציינו כאן ולסבל שהן גורמות במקרה של דקת חניכיים קיים סיכוי של חדירת הדלקת גם למחזור הגם דרך הפה שעלולה להחליש את המערכת החיסונית ולפגיעה במערכות הלב והכליות שהינן מערכות חיוניות לפעילות התקינה של הגוף.

חשיבות הטיפול והשמירה על חניכיים בריאות

קיימות אוכלוסיות שמהוות קבוצות סיכון לדלקות חניכיים מוגברות שחשוב להכיר ולבדוק האם אתם משתייכים אליהן:
    1. גנטיקה- מחלות חניכיים יכולה לעבור בגנטיקה המשפחתית – במידה ויש לכם במשפחה הקרובה
     מי שסובלים  בעיות חניכיים תכופות אתם עלולים להיות מועדים לסבול מהן גם.

2. צחצוח בעייתי- צחצוח שיניים לא מקיף שאינו מגיע לכל חלל הפה והשיניים או לחילופין צחצוח שיניים אגרסיבי מדי שעשוי להוביל לחשיפה של שורשי השן.

3. עישון-דלקות חניכיים נפוצות יותר בקרב מעשנים.

4. נשים בהריון-לנשים בהריון נטייה גבוהה לסבול מדלקות חניכיים כתוצאה מהשינויים ההורמונליים המרחשים בגוף במהלך ההריון.

5. מחלות כרוניות- מסוג סוכרת/ אוסטופורוזיס, סרטן ומחלות אוטואימוניות שמשנות את האיזון הכימי וההורמונלי
   6. טיפול שיניים ישן שלא טופל-  סתימות /כתרים שלא טופלו או הורכבו כראוי, כעבור זמן ממושך עשויים להחליד או להירקב ולחשוף את השיניים לזיהום ולגרום  לנסיגת חניכיים ולדלקות.

7. שימוש בתרופות – תרופות קרדיווסקולריות/ סטרואידים/ כימותרפיה,/ חוסמי סידן שונים/ תרופות מונעות התקפים  אפילפטיים והתקפים נוספים.

8. מבנה שיניים עקומות- עשוי לגרום ללחץ בפה ולגרום לדלקות וגירויים.

9. מערכת חיסון חלשה- כתוצאה ממחלות /ווירוסים כמו HIV/ קורונה/ הרפס ועוד.

10. גיל מבוגר- העלייה בגיל חושפת את הפה לדלקות ומחלות בחניכיים כתוצאה מהגיל המבוגר- אך דלקות חניכיים אינן רק תלויות גיל ויכולות להופיע גם בגיל צעיר מאוד.

11. עודף סידן ברוק- תופעה הגורמת להיווצרות מוגברת של אבנית שגורמת לדלקות חניכיים.

12. חיכוך וחריקת שיניים בזמן שינה- יותרת לחץ גדול על החניכיים ועשוי לגרום לנסיגת חניכיים ולדלקת.

13. פירסינג או פציעה- כל פציעה בחלל הפה עלולה ליצור זיהום ולדלקת חניכיים או נסיגת חניכיים.

14. תזונה חסרה- רעב ממושך/ מחסור בוויטמינים ומינרלים / אכילה לא מסודרת ומגוונת עלולה לגרום לשינויים במרקם הרוק וביכולת של הפה להדוף חיידקים ומזהמים.

שמירה על אורח חיים בריא ומודעות לחשיבות השמירה על היגיינת הפה ותזונה בריאה, הימנעות מעישון והכרת התסמינים, במקביל לטיפולים סדירים אצל השיננית ורופא השיניים , ימנעו היווצרות של דלקות חניכיים ונסיגת חניכיים וישמרו על הפה והחניכיים בריאים לאורך זמן.

טיפול בחניכיים באמצעות מכשיר הלייזר לייטאץ'

הפלאק ותרומתו לדלקות חניכיים:
צחצוח לא רציף או ייסודי מאפשר לרובד החיידקים הקרוי פלאק להיווצר ולגדול בכיסי החניכיים עד ליצירת אבנית.
האבנית קשה יותר להסרה באמצעות מברשת שיניים /חוט דנטלי או שטיפת הפה והיא עשויה לגרום לחיכוך וגירוי של החניכיים ולהפרשת רעלנים, שיוצרים יחד זיהומים הגוררים אחריהם דלקות וסיבוכים נוספים.
הסרת הפלאק היא השלב הראשון בדרך לניקוי האבנית מהשיניים והיות ואף אחד לא יכול להסיר את כל הפלאק והאבנית בעצמו מכל האזורים- קיימת חשיבות גבוהה לביקור לפחות פעם בארבעה חודשים אצל השיננית לניקוי אבן.
מעקב וטיפול קבוע, הם הדרך היחידה למנוע דלקות ומחלות בחניכיים ולטפל בהן.
הזנחת ומניעת הטיפול בדלקות החניכיים מעבר לכאב ולסבל עלולה לגרום לסיבוכים שיצריכו טיפולי שורש, ועלולים לגרום גם לנשירת שיניים.. וכאמור מעבר לבעיות הקשורות ישירות בחלל הפה והשיניים לדלקת יש יכולת להתפשט לאזורי אחרים בגוף דרך מחזור הדם ולגרום לשלל בעיות בריאות נוספות:
לפי דוח של המרכז האמריקני לבקרת מחלות נראה כי דלקות חניכיים חמורות ומחלות חניכיים מעלות מאוד את הסיכוי להתפרצות מחלת הסוכרת. בנוסף, הן מעלות את הסיכוי ללקות בהתקפות לב, שבץ, ומחלות ריאה.
בקרב בנשים בהריון, מחלות חניכיים ודלקות מגבירות את הסיכוי ללידה מוקדמת וללידות של עוברים בתת משקל.

הצוות שלנו

מידע שימושי

• טיפול שיננית

אחד מהטיפולים החשובים ביותר לשמירה על היגיינת פה טובה מחייבת טיפול שיננית.

• טיפול בלייזר

ה-Lite Touch , טיפול באנרגיית אור המופקת ע"י לייזר ונספגת ביעילות ובדיוק מקסימלי ברקמות חלל הפה השונות. הלייזר מסלק בעדינות רבה את הרקמה הנגועה ומשאיר את יתר השן בריאה וללא פגע.

• הלבנת שיניים

כשהחיוך קורן ומסנוור , זה בדיוק מה שעושה חשק להראות אותו לעולם ומה יותר בריא מלחייך ולצחוק

צרו איתנו קשר

לקביעת ייעוץ ו/או טיפול